Onze organisatie levert huishoudelijke hulp in de regio Twente.

Op deze pagina vindt u informatie hoe u huishoudelijk hulp in uw gemeente kunt aanvragen, wie u hierbij kan helpen en wat de kosten hiervan zijn.

Aanvragen huishoudelijke hulp in Almelo

Als u in de gemeente Almelo woont en moeite heeft om uw eigen huishouden op orde te houden, dan kunt u hierover in gesprek gaan met de gemeente. De gemeente kan voor u helpen om te kijken naar mogelijkheden om uw huishouden op orde te krijgen. Het aanvragen van huishoudelijke hulp in Almelo gaat in de volgende stappen:

  • U vraagt een gesprek aan met de gemeente waarin u aangeeft dat u moeite heeft met het huishouden. Dit gesprek vraagt u aan via het Wmo-loket van de gemeente Almelo. U kunt telefonisch een afspraak maken via telefoonnummer 0546-541550. Ook kunt u via de website van de gemeente een afspraak maken.
  • De gemeente Almelo gaat met u in gesprek over de reden dat u huishoudelijke hulp hebt aangevraagd. De gemeente onderzoekt in dit gesprek wat u wel en niet kunt, maar zal u ook vragen of u familie of bekenden hebt die u kunnen helpen.
  • Mocht de gemeente beslissen dat u professionele huishoudelijke hulp krijgt via de gemeente Almelo, dan kunt u aangeven dat u kiest om de hulp via ons te ontvangen.
  • Bij Habitus Zorg & Welzijn ontvangen we vervolgens een bericht van de gemeente dat u huishoudelijke hulp van ons wilt ontvangen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een huisbezoek te plannen en de hulp op te starten.

(085) 773 0508
info@habituszorg.nl

Aanvragen huishoudelijke hulp in Hengelo

Als u in de gemeente Almelo woont en moeite heeft om uw eigen huishouden op orde te houden, dan kunt u hierover in gesprek gaan met de gemeente. De gemeente kan voor u helpen om te kijken naar mogelijkheden om uw huishouden op orde te krijgen. Het aanvragen van huishoudelijke hulp in Almelo gaat in de volgende stappen:

  • U vraagt een gesprek aan met de gemeente waarin u aangeeft dat u moeite heeft met het huishouden. Dit gesprek vraagt u aan via het Wmo-loket van de gemeente Almelo. U kunt telefonisch een afspraak maken via telefoonnummer 0546-541550. Ook kunt u via de website van de gemeente een afspraak maken.
  • De gemeente Almelo gaat met u in gesprek over de reden dat u huishoudelijke hulp hebt aangevraagd. De gemeente onderzoekt in dit gesprek wat u wel en niet kunt, maar zal u ook vragen of u familie of bekenden hebt die u kunnen helpen.
  • Mocht de gemeente beslissen dat u professionele huishoudelijke hulp krijgt via de gemeente Almelo, dan kunt u aangeven dat u kiest om de hulp via ons te ontvangen.
  • Bij Habitus Zorg & Welzijn ontvangen we vervolgens een bericht van de gemeente dat u huishoudelijke hulp van ons wilt ontvangen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een huisbezoek te plannen en de hulp op te starten.

Aanvragen huishoudelijke hulp in Hengelo

Als u in de gemeente Hengelo woont en moeite heeft om uw eigen huishouden op orde te houden, dan kunt u hierover in gesprek gaan met de gemeente. De gemeente kan u helpen om te kijken hoe het mogelijk is om uw huishouden op orde te krijgen. Het aanvragen van huishoudelijke hulp in Hengelo gaat in de volgende stappen:

  • U vraagt een gesprek aan met de gemeente waarin u aangeeft dat u moeite heeft met het huishouden. Als u in de gemeente Hengelo woont, kunt u contact opnemen met het Zorgloket. U kunt zonder afspraak binnenlopen bij het Zorgloket op het Publieksplein, maar u kunt ook een afspraak maken via de website. Vergeet niet uw identiteitsbewijs mee te nemen naar het Zorgloket. Ook kunt u bellen met het Zorgloket, via (0)14 074, keuze 1. U kunt ook het aanmeldformulier gebruiken.
  • De gemeente Hengelo gaat met u in gesprek over de reden dat u huishoudelijke hulp hebt aangevraagd. De gemeente onderzoekt in dit gesprek wat u wel en niet kunt, maar zal u ook vragen of u familie of bekenden hebt die u kunnen helpen.
  • Mocht de gemeente beslissen dat u professionele huishoudelijke hulp krijgt via de gemeente Hengelo, dan kunt u bij hen aangeven dat u kiest om de hulp via ons te ontvangen. Hier ontvangen wij bericht over van de gemeente.
  • Wij gaan vervolgens een huisbezoek bij u plannen. We bespreken in dit huisbezoek welke activiteiten er moeten worden uitgevoerd. Het overzicht van de activiteiten sturen we naar de gemeente. Op deze manier weet de gemeente ook welke activiteiten we bij u uitvoeren.
  • De gemeente verwerkt het overzicht in de officiële indicatie. Zodra we de indicatie ontvangen hebben van de gemeente, beginnen we met de huishoudelijke hulp.

Aanvragen huishoudelijke hulp in Enschede

Wanneer u in de gemeente Enschede woont en moeite heeft om uw eigen huishouden op orde te houden, dan kunt u hierover in gesprek gaan met de gemeente. De gemeente kan u helpen om te kijken hoe het mogelijk is om uw huishouden op orde te krijgen. Het aanvragen van huishoudelijke hulp in Enschede gaat in de volgende stappen:

  • U vraagt een gesprek aan met de gemeente waarin u aangeeft dat u moeite hebt met het huishouden. Dit gesprek is met een medewerker het wijkteam van de gemeente Enschede. Enschede heeft meerdere wijkteams: Wijkteam Centrum, Wijkteam Noord, Wijkteam Oost, Wijkteam West en Wijkteam Zuid. U kunt telefonisch een afspraak maken met het wijkteam via het telefoonnummer 053 – 481 79 00. Ook kunt u een e-mail sturen naar info@wijkteamsenschede.nl
  • De gemeente Enschede gaat met u in gesprek over de reden dat u huishoudelijke hulp hebt aangevraagd. De gemeente onderzoekt in dit gesprek wat u wel en niet kunt, maar zal u ook vragen of u familie of bekenden hebt die u kunnen helpen.
  • Mocht de gemeente beslissen dat u professionele huishoudelijke hulp krijgt via de gemeente Enschede, dan kunt u aangeven bij de gemeente dat u de hulp via ons wilt ontvangen.
  • Wij ontvangen vervolgens bericht van de gemeente dat u huishoudelijke hulp via ons wilt ontvangen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een huisbezoek te plannen en de hulp op te starten.

Ondersteuning bij uw aanvraag

Wanneer u een gesprek heeft met de gemeente kan dit soms best spannend zijn. Als u hier moeite mee hebt, kunt u ook altijd met ons bellen als u meer informatie wilt over het aanvragen van huishoudelijke hulp in Almelo, Hengelo en Enschede. Wij helpen u graag met al uw vragen!

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Naast de hulp die wij bieden, kunt u er ook voor kiezen om bij het aanvragen van huishoudelijke hulp geholpen te worden door een onafhankelijke partij, dit wordt cliëntondersteuning genoemd.

  • In Almelo wordt de cliëntondersteuning uitgevoerd door Almelo Sociaal. U kunt hen bereiken via telefoonnummer (0546) 54 11 11.
  • In Enschede kunt u hiervoor contact opnemen met Zorgbelang Overijssel. Zij brengen u in contact met een getrainde vrijwilliger die u gratis kan bijstaan als onafhankelijke cliëntondersteuner. Het adviespunt is op werkdagen bereikbaar via 074 – 2913597, van 09.00 uur tot 17.00 uur. Of stuur een e- mail naar adviespunt@zorgbelang-overijssel.nl.
  • In Hengelo kunt u de cliëntondersteuning ook aanvragen via Wijkracht. U kunt contact met Wijkracht opnemen via 088 – 945 57 22 of via oco@wijkracht.nl.

Kosten huishoudelijke hulp

Wanneer u huishoudelijke ondersteuning ontvangt via de gemeente, dan betaalt de gemeente de kosten hiervan uit aan de organisatie die de hulp levert. U betaalt wel een eigen bijdrage. De eigen bijdrage is sinds 2020 maximaal € 19,- per maand. De eigen bijdrage betaalt u aan het CAK.

Heeft u ouderenzorg nodig?

085 – 77 30 508
info@habituszorg.nl
Routebeschrijving

    Heeft u ouderenzorg nodig?

    085 – 77 30 508
    info@habituszorg.nl
    Routebeschrijving