Habitus zorg Logo Habitus zorg Retina Logo
  • Home
  • Over Habitus MZW
    • Misie/Visie
    • Raad van toezicht
    • Cliëntenraad
    • Onze werkwijze
    • Doelgroep
    • Kwaliteit van zorg
    • Mantelzorgbeleid
    • CQI-meting
    • Branchevereniging
    • Klachtenregeling
    • Folders en brochures
    • Elektronisch Cliënten Dossier
    • Sociale Kaart
    • Onafhankelijke cliëntondersteuning
    • Nieuws
    • Wachtlijst
  • Diensten
    • Wet Langdurige Zorg
    • Hulp bij het huishouden
    • Begeleiding individueel en begeleiding groep
    • Wijkverpleging
    • Persoonlijke verzorging en verpleging
    • Palliatieve terminale zorg (PTZ)
    • Waarom kiezen mensen voor Habitus MZW?
  • Vacatures
  • Zorgaanvragen
  • Contact
Cliëntenraad habitus 2018-07-16T11:38:19+01:00

Cliëntenraad

Habitus MZW heeft een cliëntenraad. De cliëntenraad is een adviesraad bestaande uit een aantal cliënten van de organisatie, een voorzitter en een secretaris. Zij behartigen de belangen van de cliënten. Meedenken en meepraten gebeurt in de cliëntenraad. Omdat sommige cliënten moeilijk hun mening kunnen geven kunnen ook verwanten in de cliëntenraad zitting nemen.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan de Raad van Bestuur, raadpleegt en adviseert de zorgvragers vanuit het perspectief van de zorgvrager zelf en zijn of haar ervaringen. Op deze manier kunnen de cliënten hun mening geven over de organisatie en de invulling van de ondersteuning die ze wensen. Denk daarbij aan zaken als medezeggenschap bij de totstandkoming van beleid, zoals over de zorgverlening of advies naar aanleiding van veranderingen in de organisatie van zorg. De Cliëntenraad is voor onze organisatie als geheel van grote waarde!

Om haar doelstelling te bereiken voert de Cliëntenraad de volgende activiteiten uit:

  • Het verstevigen en handhaven van de rechtspositie van de cliënt;
  • Het beoordelen van de dienstverlening door de instelling in het algemeen en op onderdelen;
  • Het voeren van overleg met de Raad van Bestuur volgens de gemaakte afspraken;
  • Het onderhouden van contacten met de cliënten en/of vertegenwoordigers van cliënten.

Heeft u klachten, vragen of ideeën laat het ons weten zodat wij samen verder komen.

Hoe kunt u de cliëntenraad bereiken?

U kunt de cliëntenraad bereiken via het contactformulier. Uw bericht kunt u richten ter attentie van mevrouw G. Turkmen, voorzitten van de cliëntenraad.

De cliëntenraad is altijd op zoek naar nieuwe leden. Heb je interesse, meld je aan via het contactformulier. Uw bericht kunt u richten ter attentie van mevrouw G. Turkmen, voorzitten van de cliëntenraad.

Contact info

Plesmanweg 9 J

7602 PD Almelo

T: 085 – 77 30 508

E: info@habituszorg.nl

Openingstijden

Kantoor:

Maandag t/m Vrijdag: 9:00 – 17:00 uur

Bezoektijden:

Maandag t/m Donderdag: 10:00 – 14:00 uur

Zorgnieuws

  • Habitus is gecontracteerd voor 2019
  • Digitaal zorgsysteem maakt zorg aan kwetsbare ouderen eenvoudiger
  • WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK NAAR STIJGENDE ZORGVRAAG KINDEREN NODIG’
  • Nationaal hitteplan geactiveerd: Zorg goed voor ouderen en chronisch zieken
© Copyright 2017 -    | login voor medewerkers | All Rights Reserved | disclaimer  | Powered by Alpay Akkus